1989-2016:
Ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά σκάνδαλα της σύγχρονης ιστορίας της
χώρας. Το καρτέλ των κρατικοδίαιτων μεγαλοεργολάβων ζει και βασιλεύει
27 ολόκληρα χρόνια απομυζώντας τον ιδρώτα του ελληνικού λαού και έχοντας
εξουσίες ενός παράλληλου σκιώδους κράτους.
Απευθείας αναθέσεις, στημένοι
διαγωνισμοί, υπερκοστολογήσεις έργων, θαλασσοδάνεια, φοροδιαφυγή,
διαπλοκή με τις τράπεζες και το πολιτικό σύστημα. Στο καρτέλ εμπλέκονται
63 ελληνικές και ξένες εταιρίες. Στην κορυφή του βρίσκονται οι
περίφημες εταιρίες ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, J&P ΑΒΑΞ, INTRACOM, ΑΕΓΕΚ
και ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ, χέρι χέρι με τις πολυεθνικές VINCI, HOCHTIEF,
SIEMENS κ.α..
Η υπόθεση βγήκε ξανά στην επιφάνεια μετά
από έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Οι σημαντικότερες εργολαβίες που
αφορά η συγκεκριμένη έρευνα είναι η κατασκευή των μεγάλων οδικών
αξόνων, τα έργα του ΜΕΤΡΟ, των σιδηροδρόμων και πολλά άλλα που
δημοπρατήθηκαν με το σύστημα της παραχώρησης και μέσω συμπράξεων
δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ)
Τον Μάιο του 2016, η νεομνημονιακή
κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, στο πλαίσιο της ψήφισης των προαπαιτουμένων,
ψήφισε σκανδαλώδη φωτογραφική διάταξη βάσει της οποίας απαλλάσσει τους
μεγαλοεργολάβους από τις ποινικές ευθύνες που σχετίζονται με την
εναρμονισμένη πρακτική που εφάρμοζαν όλα αυτά τα χρόνια.
Οι εμπλεκόμενες εταιρίες, κάθισαν για
πρώτη φορά στο σκαμνί της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις 21 Ιουλίου στον
πρώτο κύκλο ακροαματικής διαδικασίας που διήρκεσε δυόμιση εβδομάδες. Ο
δεύτερος κύκλος κλείνει την ερχόμενη Τρίτη, οπότε και θα αρχίσει να
διαφαίνεται η πορεία των πραγμάτων, αν θα οδηγηθούμε δηλαδή σε έναν
δρόμο συγκάλυψης του σκανδάλου ή αν θα μπει το μαχαίρι στο κόκκαλο και
θα τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι ενός από τα μεγαλύτερα οικονομικά εγκλήματα
στην ιστορία της χώρας, που υπολογίζεται ότι απέφερε στους
μεγαλοεργολάβους κέρδη που ξεπερνούν τα 30 δις ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.