Η κυβέρνηση των Τσίπρα –Καμένου
είναι άξιοι συνεχιστές των προηγούμενων κυβερνήσεων, ξεπουλάν και ρημάζουν την
περιουσία του ελληνικού λαού αφήνοντας υπηρεσίες και επιχειρήσεις στην μοίρα
τους χωρίς προσωπικό και εξοπλισμό, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για το πλήρες
ξεπούλημα. Εκεί έρχονται οι μικροί και μεγάλοι εργολάβοι που τυχοδιωκτικά
αναλαμβάνουν να καλύψουν τα κενά να οποία δημιουργούνται.
Από αυτό τον κατήφορο δεν θα
μπορούσε να εξαιρεθεί η ΔΕΗ και το Λ.Κ.Δ.Μ.
Σταθμοί παραγωγής καίγονται,
ορυχεία πέφτουν, μηχανήματα εκατομμυρίων καταστρέφονται, η παραγωγή συρρικνώνεται και μεγάλος κύκλος εργασιών παραδίνεται σε
εργολάβους.
Ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα δεν θα
μπορούσαν να φανταστούν οι εργολάβοι
,ιδιώτες τέτοιες θετικές εξελίξεις για αυτούς.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό
του Υποτομέα Μεταφορών του ΛΚΔΜ, όπου ο στόλος λεωφορείων που ανανεώθηκε δεν
επαρκεί για τα δρομολόγια μεταφοράς προσωπικού των ορυχείων και το προσωπικό σε
οδηγούς μειώνεται συνεχώς. Αποτέλεσμα ως συνήθως να εκτελούν τα δρομολόγια ιδιώτες
τουριστικών επιχειρήσεων.
Όμως και με τον υπάρχον στόλο
λεωφορείων και προσωπικό θα μπορούσε η επιχείρηση να εκτελεί πολύ περισσότερα
δρομολόγια η ίδια και όχι οι ιδιώτες, αν η διοίκηση του Υποτομέα Μεταφορών:
- Δεν καταργούσε την νυκτερινή βάρδια στους οδηγούς που την μετέτρεψε σε πρωί απόγευμα ενώ μεταφέρουν το προσωπικό βάρδιας των ορυχείων, που εργάζονται σε βάρδια συνεχούς πυρός (και νύχτα). Η ίδια διοίκηση αρνείται να πληρώσει τις υπερωρίες που αναγκαστικά δουλεύουν οι οδηγοί για να καλύψουν τα δρομολόγια σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία.
- Έβαζε τα λεωφορεία που έχει, στα δρομολόγια βάρδιας που είναι έξι την ημέρα αντί να τα έχει στα δρομολόγια μεταφοράς ημερήσιου προσωπικού, που είναι δύο την ημέρα.
- Δεν έκοβε δρομολόγια στην μέση δίνοντας τα μισά σε εργολάβους (π.χ Νότιο Πεδίο - Σέρβια) που τα προηγούμενα χρόνια το λεωφορείο της ΔΕΗ μετέφερε τους εργαζόμενους από τα Σέρβια στο ορυχείο, τώρα από Σέρβια Κοζάνη το εκτελεί ιδιώτης και από Κοζάνη ορυχείο η ΔΕΗ.
- Αν ανανέωνε περεταίρω τον στόλο λεωφορείων και προσλάβανε προσωπικό.
- Αν η διοίκηση διαχειρίζονταν δίκαια και ισόνομα το υπάρχων προσωπικό. Γιατί υπήρξαν στη λογική των «δικών μας παιδιών» και φαινόμενα άνισης μεταχείρισης. οδηγοί να κατεβαίνουν από τα λεωφορεία και να απασχολούνται σε άλλες θέσεις, κάποιοι άλλοι να παίζουν το ρόλο των αυστηρών ανωτέρων στους οδηγούς( έκτακτους και τακτικούς) και να τριγυρνούν σε εκδηλώσεις και σε δημόσιες σχέσεις.
δημιουργούνται πολλά ερωτηματικά
γιατί η διοίκηση του ΛΚΔΜ δεν εφαρμόζει τα αυτονόητα προς το συμφέρων της
επιχείρησης και των εργαζομένων της.
το Συνδικάτο Εργαζομένων στην
Ενέργεια «Εργατική Αλληλεγγύη» με παρεμβάσεις του στην διοίκηση αλλά και με
έγγραφη επιστολή προς την κεντρική υπηρεσία του ΣΕΠΕ, του υπουργείου εργασίας
για την παραβίαση εργατικής νομοθεσίας στις αμοιβές υπερωριών και ωραρίων
εργασίας, διεκδίκησε και διεκδικεί την διασφάλιση των θέσεων εργασίας, την
συνέχιση της ομαλής λειτουργίας του υποτομέα μεταφορών και την εκτέλεση των
δρομολογίων από την ΔΕΗ. Την δίκαιη
και σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία μεταχείριση του προσωπικού.
Εργαζόμενοι και ταξικά συνδικάτα μπορούμε να σταματήσουμε αυτόν τον
κατήφορο και να παλέψουμε για ένα καλύτερο μέλλον.
Κοζάνη 14/9/2017
Το Γραφείο Τύπου
Κοζάνη 12/9/17
Αριθ.πρωτ.: 220
Προς : Υπουργείο Εργασίας - Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας - κεντρική υπηρεσία
Κοινοποίηση: 1. Επιθεώρησης
Εργασίας Κοζάνης
. 2.Διεύθυνση ΛΚΔΜ
3.ΓΕΝΟΠ/ΚΗΕ
4. Εργατικό
Κέντρο Κοζάνης
5. Εργατικό
Κέντρο Πτολεμαΐδας
6. ΙΝΕ ΓΣΕΕ
Θέμα: Καταπάτηση της Εργατικής Νομοθεσίας των ωρών
και αμοιβών στον υποτομέα μεταφορών του Λιγνιτικού Κέντρου Δυτικής Μακεδονίας(Λ.Κ.Δ.Μ).
Κύριε Διευθυντά.
Όπως έγινε γνωστό από καταγγελίες μελών μας που εργάζονται
στον υποτομέα μεταφορών του Λ.Κ.Δ.Μ, γίνεται συστηματική παραβίαση της
νομοθεσίας, περί ωραρίων εργασίας στην βάρδια και αμοιβών υπερωριών.
Συγκεκριμένα:
1.
Έγινε μεταβολή βάρδιας από συνεχούς λειτουργίας (αλλιώς επιχειρήσεις διαρκούς πυρός),
σε μη συνεχούς λειτουργίας(πρωί, απόγευμα) χωρίς να ρωτηθούν οι εργαζόμενοι
ή οι εκπρόσωποι τους.
2.
Λόγω του ότι οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι είναι
οδηγοί λεωφορείων που μεταφέρουν το προσωπικό όλων των ορυχείων τους συνεχόμενα
επί επτά ημέρες, (και Σαββάτο , Κυριακή).
από, και στον τόπο κατοικίας και εργάζονται σε βάρδιες συνεχούς πυρός
δηλαδή πρωί, απόγευμα βράδυ, ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια των προβλεπόμενων ωρών
εργασία,.48 ώρες ανά εβδομάδα, , υπολογιζόμενος
επί περιόδου τριών τουλάχιστον εβδομάδων, υπερβαίνει τις 8 ώρες ημερησίως και
τις 48 ώρες ανά εβδομάδα (άρθρο 7 του ΠΔ 27.6/4.7.1932).οι εργαζόμενοι
οδηγοί εργάζονται: πρωί από της 5.30 π.μ έως της 3.30μ.μ και απόγευμα 2.30μ.μ
έως της 12.οο τα μεσάνυχτα.
3.
Η διοίκηση του συγκεκριμένου τομέα αρνείται να πληρώσει
υπερωρίες που εκτελούνται βραδινές ώρες και αργίες ως τέτοιες πληρώνοντας
κάποιες από τις υπερορίες μόνο το βραδινό και την αργία και όχι όπως προβλέπεται,
να υπολογίζεται οι προσαυξήσεις στις αμοιβές
για αργίες και νύχτες και πάνω στο σύνολο αυτών να προστίθεται η υπερωριακή
προσαύξηση.
4.
Πιστεύουμε ότι αυτό το ωράριο δεν μπορεί να
σταθεί και νομικά ούτε ως βάρδια ούτε ως εργασία ημέρας
Σας παρακαλούμε να ελέγξετε τις καταγγελίες.
Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος
ο Γραμματέας
Ασαλουμίδης Κωνσταντίνος
Νιάκας Αθανάσιος
ΠΗΓΗ:Σ.Ε.ΕΝ. "ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.