ΓΡΑΦΕΙ Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ ΛΑΡΙΣΑΣ
Προκαλεί πραγματικά απορίες η αντιμετώπιση των κρουσμάτων κορωνοϊού στην εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία δημιουργεί πολίτες δύο ταχυτήτων με ευθύνη προφανώς των Υπουργείων Παιδείας και Υγείας.
Με βάση τις μέχρι τώρα αποφάσεις της διοίκησης τοπικά και τις οδηγίες που δόθηκαν κεντρικά από το υπουργείο, στις περιπτώσεις κρουσμάτων στα σχολεία απλώς κλείνει το τμήμα όπου εμφανίστηκε το κρούσμα και οι μαθητές παραμένουν στο σπίτι για 14 ημέρες, όπως και ένας αριθμός εκπαιδευτικών. Προκύπτουν όμως τα εξής ερωτήματα
- Οι μαθητές δεν έρχονται σε επαφή στην αυλή του σχολείου όπως και στα διάφορα κοινά εργαστήρια με μαθητές άλλων τάξεων;
- Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε διάφορα τμήματα, πέρα από αυτό όπου παρουσιάστηκε το κρούσμα, δεν είναι εν δυνάμει φορείς;
- Το σχολείο δεν αποτελεί μια ενιαία μονάδα όπως και οι υπηρεσίες διοίκησης; Γιατί αντιμετωπίζεται διαφορετικά;
- Δεν πρέπει, λοιπόν, να γίνονται τεστ δωρεάν σε όλα τα μέλη της σχολικής μονάδας, ώστε να εντοπίζεται το σύνολο των κρουσμάτων και να επιτυγχάνεται στον μέγιστο δυνατό βαθμό η αντιμετώπιση της εξάπλωσης του ιού;
Είναι ολοφάνερο πως η πολιτεία οφείλει να σταθεί με σοβαρότητα απέναντι στο πρόβλημα της πανδημίας και να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την διαφύλαξη της υγείας του συνόλου των πολιτών και πολύ περισσότερο των μαθητών. Έχει επισημανθεί , άλλωστε, από τους ειδικούς η αναγκαιότητα των μαζικών δωρεάν τεστ, προκειμένου να υπάρξει η δυνατότητα χάραξης υγειονομικής πολιτικής που να εδράζεται σε πραγματικά δεδομένα και που να απαντά έγκαιρα και εύστοχα στις δύσκολες αλλά όχι πρωτόγνωρες συνθήκες του δεύτερου κύματος. Η ενίσχυση του συστήματος υγείας άμεσα με προσλήψεις προσωπικού, η δημιουργία μικρότερων τάξεων στα σχολεία με υιοθέτηση του σωστού αιτήματος των 15 μαθητών ανά τάξη και η διενέργεια δωρεάν τεστ σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και προπαντός στις σχολικές μονάδες όπου εμφανίζονται κρούσματα αποτελούν μερικά από τα βασικότερα μέτρα που πρέπει να ληφθούν άμεσα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου