«Ο πολυήμερος αγώνας των ναυτεργατών, ξεχώρισε για τη μαζική,
καθολική ενότητα και συσπείρωση των απεργών, τη δραστήρια συμμετοχή τους
στις κινητοποιήσεις που έγιναν όλες αυτές τις μέρες, για τη συμμετοχή
όλων στη λήψη των αγωνιστικών αποφάσεων, για την οργάνωση και την
αποφασιστικότητά του», δηλώνει στο Πριν ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας
Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), Αντώνης Νταλακογεώργος
Πώς σχολιάζετε την απόφαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας
Ναυτικών (ΠΝΟ), να αναστείλει το πρωί του Σαββάτου, την προγραμματισμένη
έως και τη Δευτέρα 12/12 απεργία;
Σχετικά με την αναστολή της απεργίας διαρκείας, ως Πανελλήνια Ένωση
Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), θεωρούμε ότι η απόφαση της
πλειοψηφίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), δεν απηχούσε τη
βούληση και την αγωνιστική διάθεση της μεγάλης πλειοψηφίας των
ναυτεργατών. Η ΠΕΝΕΝ πρότεινε τη συνέχιση και την κλιμάκωσή της, με νέα
48ωρη πανελλαδική απεργία.
Πώς φτάσαμε στον αγώνα διαρκείας των ναυτεργατών, ο οποίος
διήρκησε 9 ολόκληρες μέρες, από την Παρασκευή 2/12 μέχρι και χθες,
Σάββατο 10/12;
Ήταν ο αιφνιδιασμός της κυβέρνησης να θέσει ανάμεσα στα
προαπαιτούμενα για τη β’ αξιολόγηση τον τριπλασιασμό της φορολογίας των
ναυτεργατών, δίπλα και μαζί με τα συσσωρευμένα προβλήματα στο
κοινωνικοασφαλιστικό και τα εργασιακά. Η άρνηση, ο εμπαιγμός και η
αδιαλλαξία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σε συνδυασμό με τις βαρύτατες
συνέπειες τις οποίες δρομολογούσε η υπερφορολόγησή μας, ήταν οι
παράγοντες που συνετέλεσαν καθοριστικά στην επαναλαμβανόμενη κλιμάκωση
του απεργιακού μας αγώνα.
Ποια αιτήματα βρέθηκαν στο επίκεντρο των κινητοποιήσεων σας;
Τα κυρίαρχα αιτήματα των ναυτεργατών ήταν το φορολογικό, το
ασφαλιστικό και τα εργασιακά, τα οποία αποτελούν και τις πάγιες
διεκδικήσεις όλου του εργατικού κινήματος. Οι διεκδικήσεις μας στόχευαν
ενάντια στο σύνολο της παλιάς και της νέας μνημονιακής πολιτικής.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής
Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, όλες αυτές τις μέρες κατηγορούσε τους
ναυτεργάτες για αδιάλλακτη στάση, χρησιμοποιώντας παράλληλα με τη
βοήθεια των ΜΜΕ και το παιχνίδι του «κοινωνικού αυτοματισμού», περί
αποκλεισμένων πολιτών και εμπορευμάτων που σαπίζουν στα λιμάνια. Πώς
σχολιάζετε τη στάση του;
Η στάση της κυβέρνησης από την αρχή της απεργίας είχε στόχο την
απόρριψη των αιτημάτων, τη δημιουργία σύγχυσης και αποπροσανατολισμού,
ενώ παράλληλα ενεργοποίησε τον κοινωνικό αυτοματισμό. Ειδικά τις
τελευταίες μέρες, κυβέρνηση, συστημικά ΜΜΕ και ένας ιδιότυπος
τραμπούκικος και παρακρατικός μηχανισμός, ο οποίος στήθηκε ιδιαίτερα
στην Κρήτη, με την ανοχή θα έλεγα και με την ενθάρρυνση της κυβέρνησης
αλλά και τοπικών παραγόντων του νησιού, προέβη σε πρακτικές οι οποίες
συνιστούν κίνδυνο για τα δημοκρατικά μας δικαιώματα και τις
συνδικαλιστικές μας ελευθερίες. Παράλληλα, βέβαια, επιδίωξε, σε
συνεργασία με εφοπλιστικές εταιρίες όπως για παράδειγμα ο όμιλος
Γκριμάλντι, το σπάσιμο της απεργίας με απεργοσπαστικές ενέργειες.
Υπόλογη και υπεύθυνη για τα προβλήματα που διαμόρφωσε η πολυήμερη
απεργία μας στα νησιά είναι αποκλειστικά η κυβέρνηση και η αντιλαϊκή
πολιτική της και όχι βεβαίως ο αγώνας των ναυτεργατών.
Πρόσφατα ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θοδωρής
Βενιάμης, εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στην ΠΕΝΕΝ και προσωπικά σε εσάς,
ισχυριζόμενος ότι αποτελείτε εμπόδιο στην ανάπτυξη της ναυτιλίας και
στην ένταξη εκατοντάδων χιλιάδων ναυτικών ξανά στην επάγγελμα; Ποια
πιστεύετε ότι ήταν η στόχευση της συγκεκριμένης επίθεσης και πώς
απαντάτε;
Επρόκειτο για μια σφοδρή επίθεση που οφείλεται στο ναυάγιο που
οδηγήσαμε τους σχεδιασμούς των εφοπλιστών και της κυβέρνησης, οι οποίοι
μεθόδευσαν την κατάργηση της θεσμοθετημένης Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας
που θεσπίστηκε το 1943 από τη θρυλική Ομοσπονδία Ελληνικών
Ναυτεργατικών Οργανώσεων (ΟΕΝΟ). Μέσα και από αυτή την επίθεση
αποδείχθηκε ότι η ΠΕΝΕΝ αποτελεί τον κύριο αντίπαλο του εφοπλιστικού
κεφαλαίου στην προσπάθειά του να υπονομεύσει και να συντρίψει τα
δικαιώματα δεκαετιών, τα οποία κερδήθηκαν με πολύχρονους και σκληρούς
αγώνες. Ήταν μια άθλια και βρώμικη επιχείρηση που σχεδιάστηκε,
οργανώθηκε και έγινε προσπάθεια να υλοποιηθεί με τη συναίνεση και
αποδοχή του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού στη Πανελλήνιας
Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Αποκαλύφθηκε ότι Τσίπρας, Δραγασάκης,
Σταθάκης και Δρίτσας είχαν συμφωνήσει για το σκοπό αυτό από τέλος του
2013! Ο «έντιμος και ηθικός» Θ. Δρίτσας ανέλαβε τη βρώμικη δουλειά,
καθώς είναι αυτός που υπηρέτησε ως πιστό «μαντρόσκυλο» την
εφοπλιστόδουλη κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική, διατηρώντας και
διευρύνοντας το καθεστώς επιχειρηματικής ασυδοσίας και φοροασυλίας του
εφοπλιστικού κεφαλαίου στη ναυτιλία! Εάν ο συμβιβασμένος
σοσιαλδημοκρατικός συρφετός του ΣΥΡΙΖΑ έχει το πολιτικό ανάστημα και το
θάρρος, ας φέρει νομοθετική ρύθμιση για κατάργηση της Συλλογικής
Σύμβασης στη βουλή, και όχι να επιχειρεί με άθλιες μεθοδεύσεις τη ντε
φάκτο επιστροφή των ναυτεργατών στην εποχή της γαλέρας!
Ανάγκη συγκρότησης μαζικού, ταξικού, εργατικού μετώπου
Εφοπλιστές και κυβέρνηση καταπατούν κατοχυρωμένα δικαιώματα
Η ΠΕΝΕΝ κάνει συνεχώς καταγγελίες για τις εργασιακές σχέσεις
που επικρατούν στη ναυτιλία. Ποιές είναι πραγματικά οι συνθήκες εργασίας
που επικρατούν μέσα στα πλοία;
Πράγματι είναι πολύ συχνές οι καταγγελίες μας για σειρά προβλημάτων
στον χώρο της ναυτιλίας. Έχουμε πλήθος παραβιάσεων και καταστρατήγησης
της ισχύουσας εργατικής νομοθεσίας και των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας
οι οποίες αφορούν υπερβάσεις στα ωράρια εργασίας, τη μη καταβολή
δεδουλευμένων μισθών, τις επιμέρους θεσμοθετήσεις διατάξεων που
σχετίζονται με τις Συλλογικές Συμβάσεις, ακόμη και με θέματα ασφαλείας.
Εφοπλιστές, κυβέρνηση και υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
σε συμμαχία, προσπαθούν να καταπατήσουν από κοινού πλήρως τα
κατοχυρωμένα δικαιώματά μας.
Υπάρχει, πιστεύετε, η δυνατότητα ο αγώνας των ναυτεργατών να
συνδεθεί και με άλλα κομμάτια του μάχιμου εργατικού λαϊκού κινήματος,
έτσι ώστε να υπάρξει μια πιο συνολική απάντηση στην αντεργατική
κυβερνητική πολιτική;
Ο πολυήμερος αγώνας των ναυτεργατών, ξεχώρισε, σαν μια αναλαμπή και
ήταν μια ιδιαίτερη στιγμή στην πάλη του εργατικού και λαϊκού κινήματος.
Ξεχώρισε για την μαζική, καθολική ενότητα και συσπείρωση των
ναυτεργατών, τη δραστήρια συμμετοχή των απεργών στις κινητοποιήσεις που
έγιναν όλες αυτές τις μέρες, για τη συμμετοχή όλων στη λήψη των
αγωνιστικών αποφάσεων, για την οργάνωση και την αποφασιστικότητά του.
Όπως επίσης και για την απόκρουση του αποπροσανατολισμού που επιχείρησε η
κυβέρνηση, για την απόρριψη των ελιγμών της και τη μαχητικότητά του.
Εκτιμούμε ότι η έκβαση αυτής της απεργίας είναι επιτυχής και νικηφόρα
για τους ναυτεργάτες αφού, έστω και επιμέρους, κατάφεραν να οδηγήσουν
την κυβέρνηση σε υποχώρηση και ήττα. Ο αγώνας αυτός αποτελεί πολύτιμη
παρακαταθήκη τόσο για το ναυτεργατικό όσο και για το υπόλοιπο εργατικό
κίνημα. Ταυτόχρονα, ανέδειξε την ανάγκη ότι πρέπει επιτέλους το
αγωνιστικό κίνημα των εργαζομένων και οι ταξικές δυνάμεις του να
συμπορευτούν, να αναπτύξουν τον συντονισμό και τη κοινή τους δράση,
ξεπερνώντας τις υποταγμένες ηγεσίες όπως αυτή της ΓΣΕΕ. Επιβάλλεται
περισσότερο από ποτέ μπροστά στη επίθεση της κυβέρνησης, του μεγάλου
κεφαλαίου, του θεσμοθετημένου ευρωπαϊκού μονόδρομου και των πολιτικών
ελίτ, να συγκροτηθεί ένα ισχυρό, μαζικό, μαχητικό, ενωτικό και ταξικό
εργατικό μέτωπο, το οποίο θα αντιπαρατεθεί, θα συγκρουστεί και θα θέσει
στους στόχους πάλης και στις διεκδικήσεις του, την ανατροπή των παλιών
και νέων μνημονιακών πολιτικών αλλά και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που
υπηρετεί αυτή την αντιλαϊκή-αντεργατική πολιτική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου