Με ανακοινώσεις και κινήσεις απελπισίας η πρεσβεία του Ισραήλ στην Αθήνα επιχειρεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από το τεράστιο πολιτικό πλήγμα που δέχθηκε μετά την απόσυρση και των ελληνικών εταιρειών ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ και ΣΤΑΣΥ από το διαγωνισμό για την κατασκευή και επέκταση γραμμών τραμ στην Ιερουσαλήμ.
Ενώσεις εργαζομένων, πολιτικά κόμματα και το διεθνές κίνημα BDS ασκούσαν διαρκείς πιέσεις στις εταιρείες. Στην Ελλάδα, στις κινητοποιήσεις συμμετείχαν όχι μόνο εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες αλλά ακόμη και ενώσεις εκπαιδευτικών, αντιφασιστικές συλλογικότητες, καθώς και η Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό Λαό. Παράλληλα, θέση ενάντια στη συμμετοχή της ΣΤΑΣΥ πήρε και το μεγαλύτερο σωματείο του κλάδου, το ΣΕΛΜΑ, και άλλα σωματεία εργαζομένων, καθώς και κόμματα και οργανώσεις της αριστεράς. Πρωτοβουλία ενάντια στην συμμετοχή ελληνικών εταιριών πήραν και οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων ενώ σχετικές ερωτήσεις κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ.
Τελικά ήρθε και η σειρά της ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ να μην καταθέσει προσφορά στο διαγωνισμό προφασιζόμενη τεχνικά προβλήματα και ζητώντας παράταση της προθεσμίας υποβολής, την οποία δεν έλαβε.
Σύμφωνα με πληροφορίες του info-war.gr η ΣΤΑΣΥ εμφανίζεται να είχε αποχωρήσει από την κοινοπραξία περίπου δυο μήνες πριν από την λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων. Παρόλα αυτά θα διατηρούσε συμβουλευτικό ρόλο σε ενδεχόμενη έγκριση της ελληνικής προσφοράς.
Σε ανακοίνωσή της η ελληνική πρωτοβουλία για το BDS (μποϊκοτάζ, απόσυρση επενδύσεων, κυρώσεις) επισημαίνει το ρόλο που έπαιξαν οι διεθνείς και ελληνικές πιέσεις στην απόσυρση κατασκευαστικών εταιρειών από όλο τον κόσμο. Από την πλευρά του ο πρέσβης του κράτους της Παλαιστίνης στην Αθήνα Marwan Toubassi εκφράζει την ευγνωμοσύνη του σε όλους τους «Έλληνες φίλους που υποστήριξαν το αίτημα για απόσυρση των Ελληνικών εταιρειών από αυτό το παράνομο έργο».
Τα ερωτήματα βέβαια παραμένουν σε ότι αφορά τη στάση της Ελληνικής κυβέρνησης. Γιατί το υπουργείο Εξωτερικών είχε εγκρίνει τη συμμετοχή μιας εταιρείας, που ελέγχεται από το δημόσιο, σε ένα παράνομο έργο το οποίο θα παραβίαζε σειρά αποφάσεων του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών;
Ποιες ήταν οι συστάσεις που έστελνε στην κυβέρνηση και τους αρμόδιους φορείς ο πρέσβης της Ελλάδας στο Ισραήλ ενώ γνώριζε ότι οι γραμμές του τραμ θα περνούν από κατεχόμενα εδάφη;
Πως απαντά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στο γεγονός ότι ο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, έριξε το πολιτικό του βάρος για να στηρίξει μια κοινοπραξία που θα παραβίαζε το διεθνές δίκαιο;
Η απάντηση στα σχετικά ερωτήματα θα κρίνει και τη στάση των πρωτοβουλιών που αντιστάθηκαν και δεν φαίνεται να εφησυχάζουν. Πολύ περισσότερο ύστερα από τις διαρροές σε ειδησεογραφικά site για το ενδεχόμενο “η ΣΤΑΣΥ να συμμετάσχει τελικά στο έργο για το τραμ της Ιερουσαλήμ ως υπεργολάβος, δεδομένου πως η κρατική εταιρεία έχει δίαυλο επικοινωνίας με την (ισραηλινή εταιρεία) Shikun & Binui”.
Επί του παρόντος βέβαια το Ισραήλ προσπαθεί να καλύψει τις πληγές του από το πολιτικό φιάσκο. Το ίδιο όμως δεν συμβαίνει και με την ελληνική κυβέρνηση;
Άρης Χατζηστεφάνου
από:INFOWAR — Aris Chatzistefanou
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου