Είστε από αυτούς που πείσθηκαν
ότι «ο ανταγωνισμός ξεφουσκώνει τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος» και
θέλετε να αλλάξετε προμηθευτή;
Καλά κάνετε, αλλά πριν υπογράψετε, διαβάστε προσεκτικά τους γενικούς όρους της σύμβασης προμηθείας που σας προτείνουν,
δηλαδή τα «ψιλά» γράμματα, τα οποία κατά
κανόνα (οι εξαιρέσεις είναι ελάχιστες και αφορούν ακριβά προγράμματα για «ψαγμένους»
καταναλωτές), περιλαμβάνουν....
ρήτρες
αναπροσαρμογής του τιμολογίου που σας έχουν παρουσιάσει, όπως:
·
Η «ρήτρα Οριακής
Τιμής Συστήματος» (ρήτρα Ο.Τ.Σ.).
·
Η ρήτρα «Λογαριασμού Προσαυξήσεων 2» (ρήτρα ΛΠ2 ).
·
Η ρήτρα «Λογαριασμού Προσαυξήσεων 3» (ρήτρα ΛΠ3).
· Η «ρήτρα
Μεταβατικού Μηχανισμού Διασφάλισης Επαρκούς Ισχύος» (ρήτρα ΜΜΔΕΙ)
Και επειδή το πρόβλημα δεν είναι
μόνο στα «ψιλά» γράμματα των συμβάσεων
προμηθείας, αναδημοσιεύουμε από το «tovima.gr»
το παρακάτω άρθρο που δημοσιεύτηκε στις 27.9.2017 και είναι
άκρως διαφωτιστικό για τα καλά που έφερε στους καταναλωτές η «απελευθέρωση» της
αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Αυξημένα τα παράπονα για τους εναλλακτικούς παρόχους ηλεκτρισμού
Καταγγελίες για αθέμιτες πρακτικές και αδιαφανείς χρεώσεις
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/09/2017
06:10
Για άδικες χρεώσεις στους
λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος από ορισμένους παρόχους, διαμαρτύρονται το
τελευταίο διάστημα ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές.
Κατά κύριο λόγο δε, διαμαρτύρονται για την αδιαφάνεια των λογαριασμών, που
λαμβάνουν. Αποδέκτες των παραπόνων τους είναι οι ενώσεις καταναλωτών, με την
ΕΚΠΟΙΖΩ να διενεργεί έρευνα, από την οποία προκύπτει ότι η αγορά ενέργειας δεν
λειτουργεί πάντα προς όφελος των καταναλωτών και εμφανίζει σοβαρές
δυσλειτουργίες που πρέπει άμεσα να αποκατασταθούν.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την Ένωση, παρατηρούνται:
- Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές από ορισμένους παρόχους τόσο κατά τη διαφήμιση των υπηρεσιών όσο και κατά την προσφορά τους στους καταναλωτές. Για παράδειγμα, κάποιοι ισχυρίζονται ότι προσφέρουν το φθηνότερο ρεύμα στην αγορά ενέργειας, άλλοι υπόσχονται δωροεπιταγές 100 ευρώ για αγορές σε Super Market, ενώ σε μια περίπτωση τουλάχιστον ο καταναλωτής δεν την έλαβε ποτέ κ.λπ.
- Eλλιπής ενημέρωση των καταναλωτών πριν τη σύναψη
της σύμβασης, με στόχο την προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων πελατών.
Για παράδειγμα δεν αναφέρουν στον καταναλωτή την “ποινή” που θα κληθεί να
πληρώσει σε περίπτωση διακοπής του συμβολαίου του πριν από τη λήξη του
συμφωνημένου χρόνου, ή ότι η προσφερόμενη χαμηλή τιμή της κιλοβατώρας
(kWh) ισχύει για ορισμένους μήνες, ή ότι στον λογαριασμό υπάρχει χρέωση με
την ένδειξη “ρήτρα αναπροσαρμογής”, για την ύπαρξη και τον τρόπο λειτουργίας
της οποίας δεν ενημερώθηκε πριν τη σύναψη της σύμβασης.
- Αδιαφάνεια των χρεώσεων και του τρόπου υπολογισμού τους, όπως αποτυπώνονται στους λογαριασμούς ρεύματος και στα συμβόλαια που υπογράφουν οι καταναλωτές. Οι συμβάσεις των περισσότερων παρόχων είναι πολυσέλιδες, με δυσνόητους όρους και με ψιλά γράμματα. Οι δε λογαριασμοί των περισσότερων εναλλακτικών παρόχων δεν αναφέρουν τον τρόπο υπολογισμού των ρυθμιζόμενων χρεώσεων. Θα μπορούσαν πχ να αναφέρουν ότι οι ΥΚΩ (Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας) υπολογίζονται πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό των κιλοβατώρων με την τιμή μονάδας(1.200 kWh X 0,00699 = 8,4 ευρώ).
- Δεν υπάρχει στους λογαριασμούς όλων των προμηθευτών πίνακας με το ενεργειακό μίγμα, παραβιάζοντας έτσι την εθνική και κοινοτική νομοθεσία.
- Πολλοί προμηθευτές δεν διαθέτουν υποδείγματα λογαριασμών για το κάθε πακέτο προσφοράς στην ιστοσελίδα τους, έτσι ώστε ο καταναλωτής να ενημερώνεται ορθά και να μπορεί να συγκρίνει και να επιλέγει τον προμηθευτή σύμφωνα με τις ανάγκες του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου